Premitra HP5 võidab rehvide taluvustesti
Saavutused

Autoajakirjanikelt üle kogu maailma juba suurt kiitust kogunud Maxxis Premitra HP5 sõiduautorehv on saanud veel ühe parima koha – Austraalia autoajakirja 2017. aasta rehvkatsel.

Suundudes Sydney Dragwayle ja pannes universaalkerega Mazda6 arendusauto rooli Austraalia võidusõitja Renato Loberto, varustas ajakiri Wheels sõiduki kaheksa eri komplekti 17-tolliste originaalvarustuse asendusrehvidega ning pani iga tootemargi proovile ajakirja iga-aastase piirkatsetuse viies etapis.

Need kaheksa tootemarki olid Bridgestone, Dunlop, Goodyear, Continental, Kumho, Laufenn, Momo ja Maxxis. Ülejäänud põhitegijad, Pirelli, Michelin ja Yokohama, keeldusid osalemast.

Piirkatsetused algasid slaalomiga, mille eesmärgiks on katsetada rehvide kõrvalepõikamise ja naasmise omadusi, ning milles Premitra HP5 sai tulemuseks auväärsed 9,44 punkti kümnest. Järgmisena toimus kuivade teeoludega pidurdamine, mille Maxxis võitis muljetavaldava tulemusega – paremuselt järgmisest pidurdajast keskmiselt 0,6 meetrit lühema teekonnaga. Kolmas etapp oli juhitavussõit, milles pannakse proovile rehvi kõik omadused, et mõõta selle üldist juhitavusvõimet ja kokkupõrke vältimise suutlikkust. Selles etapis tuli Premitra HP5 kolmandaks, jäädes maha vaid 0,17 sekundit, aga saades 0,96 G-se maksimumtaseme, mis tõi kaasa Renato kommentaari rehvi „hea tunnetuse“ kohta.

Kui aeg oli käes märgade teeoludega pidurdamiseks, domineeris Premitra HP5 katset, saades esikoha veatu kümnepunktilise tulemusega kümnest, kusjuures peatumisteekond oli teiseks tulnud Continentaliga võrreldes 1,6 meetrit lühem. Sealjuures oli Premitra HP5 peatumisteekond keskmisest rehvist 2,5 meetrit lühem ja lausa 4,6 meetrit lühem viimaseks jäänud Dunlopist.

Viimases etapis katsetati rehvide müra ja seal sai Maxxis täitsa tubli jagatud teise koha, saades punktisummaks 4,91 maksimaalsest viiest ning tulemuseks vaid 58,5 detsibelli.

Kui kõigi etappide tulemused kokku arvestati, selgus üks kindel võitja – Maxxis –, saades tulemuseks fenomenaalse 98,2% maksimumist. Tulemusi kokku võttes kirjutas Wheels: „Maxxis Premitra HP5 paistis selgelt silma pidurdamisel, ja mitte ainult rivaalidest paremini pidurdades, vaid tehes seda ülekaaluga, mis annab tunnistust, et see rehv on midagi erilist. See oli juhitavussõidul piisavalt kiire, et tulla kolmandaks, ja tegi seda head tunnetust pakkudes.“

Kommenteerides Wheelsi 2017. rehvide piirkatsetuse võitmist, sõnas Maxxise tegevdirektor Derek McMartin: „Wheelsi 2017. aasta rehvikatse sissejuhatuses vaadeldi autojuhtide ostukäitumist, kui neil on vaja oma kõrgema klassi või suure võimsusega autodele rehve soetada. Ajakiri juhtis tähelepanu sellele, et osa juhte on hea meelega valmis maksma suurt raha, et saada oma mootoritest maksimum kätte, aga osa püüab odavalt hakkama saada ning toob nii ohvriks ohutuse ja jõudluse. Nende ränkade katsete tulemused tõestavad, et see ei pea nii olema. Juhid võivad saada mõlemat: suurepärase jõudluse ning väga hea hinna ja kvaliteedi suhte.

See on järjekordne tunnustus rehvile Premitra HP5 – kui seda üldse vaja oli –, et see on äärmiselt suutlik rehv, mis pakub nii juhtidele kui ka müüjatele kõike vajalikku.“

 

01.03.2018