Taivani rehvitootja Maxxis esitles hiljuti Changchuni (Hiina) testimispolügoonil uue põlvkonna Run-Flat rehve (Maxxis Victra M36+).
Mustrijoonis on jäänud samasuguseks nagu eelmiselgi mudelil (Maxxis Victra M36), kuid firma insenerid täiustasid kummisegu ja rehvi sisestruktuuri, et uus toode ületaks kõikide näitajate alal oma eelkäijat.
Changchuni polügoon maksis Maxxisele 1 miljard juaani (150 miljonit dollarit). Tegemist on Hiina ühe modernsema ja kõige paremini varustatud testimistrassiga. Polügooni pindala on 860 000m2, Maxxis kasutab nimetatud polügooni oma rehvide (sõidukite, veoautode, busside rehvid) testimiseks.
Polügooni ümebrmõõt on 6000 meetrit, kompleksi kuuluvad pidurdus-ja juhitavuskontrolliks ette nähtud trassid (kuival ja märjal teekattel), vastupidavuskontrolliks ettenähtud trassid, kiirustrassid, müra-ja sõidumugavuskontrolliks ette nähtud trassid. Samas asub ovaalikujuline kiirtrass (kurvides 45-kraadise kaldega, samuti automatiseeritud veetustamissüsteemidega sektsioonid. Mürataseme kontrollimiseks rajati 13 segmenti, mis imiteerivad erinevaid teekatteid.
BMW 328Li-le paigaldatud Maxxis Victra M36+ rehve testis professionaalne piloot, andmekogumiseks kasutati nüüdisaegset varustust. Ajakirjanikud võisid oma silmaga jälgida uute rehvide sooritusi.
Rehvide valmistamisel kasutati uut MRS (Maxxis Runflat System) tehnoloogiat, mida kinnitab rehviküljel olev spetsiaalne markeering.
Mustrijoonis pole muutunud, Maxxis Victra M36+ on eelmiselt mudelilt pärinud assümmeetrilise disaini (neli soont drenaažiks) ning diagonaalsooned, mis kiirendavad vee eemalejuhtimist. L-kujulised sooned vähendavad mürataset.
Mürataseme kindlaksmääramiseks installeeriti auto sisemusse kiiruskontrolliks ette nähtud VBOX – süsteem, samuti mikrofon (juhi kõrvalistmel istuva reisija pea kõrvale).
Testid sooritati ebaühtlasel pinnal (sõidukite kiirus - 60 ja 80 km/h). Viimasel juhul olid rehvide vastavad näitajad: 64,08, 67,26 ja 56,33 dB, Maxxise esindajate sõnul tähendab see seda, et uutel rehvidel “on konkurentide ees teatud eelised".
Järgnesid pidurdustõhususe testid, mis on uute rehvide väljatöötamisel väga olulised. Nimetatud testide sooritamiseks rajati polügoonile erinevate teekatetega segmendid.
Pidurdamine toimusel 100 km/h kiirusel kuival teekattel ning 80 km/h kiirusel märjal teekattel. Kümne sõidu järel arvutati lõpp-tulemus, seejuures arvestati temperatuuri ning muude tegurite mõju.
Kuival teekattel oli keskmine tulemus 36,76 meetrit, see on piisavalt hea tulemus, pealekauba olid rehvidel kõikides sõitudes pea ühesugused sooritused, mis on samuti hea.
Märjal teekattel oli tulemuseks 29,06 metri, mis tähendab Maxxise esindaja sõnul, et rehvid tagavad vihmaga optimaalse turvalisuse.
Subjektiivsetel testidel on suur tähtsus, sest mitte kõiki rehvisooritusi pole võimalik eriseadmetega hinnata. Esitluse käigus viidi läbi juhitavustestid kuival ja märjal teekattel, selleks kasutati kiirusovaali.
Paljud arvavad, et kiirusovaal on pelgalt ühetaoliste kurvidega trass, tegelikult on tegemist kolme erineva rajaga (igal rajal on ettenähtud piirkiirus) kõrgtehnoloogilise trassiga.
Maksimaalne kiirus on 210 km/h, antud trassil kontrollitakse stabiilsust, juhitavust, sõidumugavust, kütusesäästu. Ajakirjanike hinnangul tagavad Maxxise uued rehvid suurepärase haarduvuse, roolipööretele reageeritakse kiirelt.
Märjal teekattel võis täheldada, kuivõrd hästi rehvid vett eemale juhivad. Pärast tavapäraste teeolude imiteerimist lubas juht endale ka natuke driftimist.
Viimasel testil hinnati rehve, mille rõhk oli nullis. Test toimus kahes osas – esiti tuli läbitorgatud rehvidega sõita 80 kilomeetrit 80km/h, seejärel tuli võtta kurve.
Justament võime sõita 80 kilomeetrit 80km/h kiirusel võimaldab juhil jõuda esimese rehvivahetuspunktini. Maxxis sai antud ülesandega suurepäraselt hakkama.
Testi teises osas istusid sõidukisse kolm täiskasvanut, juht sõiti seejärel erisuguste kurvidega trassile. Test näitas, et rehvid peavad vastu rohkem kui 0,5 G suurusele külgsurvele, keskmine kiirus oli 44km/h. Mingeid vahejuhtumeid ei esinenud.
Maxxis Victra M36+ on saadaval: diameeter: 16-18 tolli, mustri laius: 195-245mm.